Wat kun je verwachten?

Verhaal


De (groep) verhaalleider(s/-ster(s)) en NPCs proberen iedere keer een zo leuk, gaaf, uitdagend, interessant evenement neer te zetten voor onze spelers, waarbij de acties van onze spelers bepalend is voor het verdere verloop van het evenement en de setting waarin Emphebion zich afspeelt.

Elk live verteld een zelfstandig verhaal, wat vaak onderdeel is van een langer lopende verhaallijn. De spelwereld van Emphebion heeft meer dan 20 jaar aan consistent verhaal en metafysica.

De NPC’s hebben een goede aankleding en keuzevrijheid in hun rollen. De duur van de rollen varieerd van een enkel gevecht tot een wederkerende personages die meerdere lives doorlopend in het verhaal aanwezig zijn. NPC’s krijgen veel vrijheid in de rollen. Ter voorbereiding worden een NPC dag gepland, waarin de rollen en het plot doorgenomen wordt met de NPC’s.

Al jaren bestaan bij Emphebion automatisch opererende elektronische props. Dit zijn IC voorwerpen welke reageren op de skillset van de spelers, zonder dat een spelleider ter plaatse een call hoeft te maken. Zo zullen bepaalde skills unieke mogelijkheden in het spel hebben.

Emphebion beschikt over het EMDS (Emphebion Mobiele Dungeon Systeem) waarmee volledige, geautomatiseerde dungeons opgezet kunnen worden. Dit wordt niet elke live ingezet.

Beschrijving Spel


Wat voor soort spel kun je aantreffen bij emphebion?

De totale groepsgrootte is ongeveer 50 personen, inclusief bestuur, verhaalleiding, npc’s en spelers. In het bos kan men zich organiseren in groepen met een maximum van 6 personen. Gevechten zijn meestal tussen twee groepen, en af en toe grote veldslagen.

Er is veel aandacht voor persoonlijke omstandigheden (OC & IC) en kunnen vaak maatwerk in je persoonlijke belevenis betekenen.

Emphebion speelt zich af in een Fantasy wereld waarin magie bestaat en onderdeel is van het leven, maar nooit gewoongoed is. Het is een levende wereld die gevuld is met echt mensen en hun dagelijkse zorgen. De wereld blijft in beweging en er zullen vele dingen blijven gebeuren buiten het directe invloedsveld van de spelers om. Als speler heb je invloed op het spel, maar door de schaal van het land zal dat altijd op een beperkt gedeelte zijn. Men kan bij voorbeeld het leven (positief) beïnvloeden van Hendrik uit het dorp Hindeveld, maar men zal niet zomaar de wereld redden.

Er is een beperkt aantal bekende speelbare rassen. De regelset werkt met een klasse systeem en een vrij keuze systeem voor vaardigheden. Daardoor kan iedereen een unieke combinatie van een skillset kiezen als dat gewenst is.